torsdag den 9. oktober 2014

Gensidig Respekt

Denne gang skal det handle om gensidig respekt.

For to uger siden oplevede jeg noget, jeg slet ikke har kunnet få ud af mit hoved.

Jeg var på vej hjem fra træning en søndag eftermiddag og stod på Nørreport station og ventede på s-toget. På vej op af rulletrappen kommer en mand med en kuffert, bag ved ham står en kvinde med blomster i hånden. 
(Det skal lige siges at der ikke var nogle toge på perronen. Det næste tog skulle først komme efter 4 minutter.) 
Da de kommer op på perronen, begynder kvinden at svine manden til. Hun bruger noge meget slemme ord. (jeg kan desværre ikke gentage dem pga blogger.com's regler) Hun bliver vildt sur på ham, fordi han har en kuffert med sig. Altså kun fordi hun mente at det var i vejen for hende. Jeg ved ikke om man hørte det hun sagde eller ej, han havde heatset i så hvis man hørte det var har ret kold overfor det hvert fald. 

Efterfølgende skal kvinde se hvilket tog hun skal med og bliver kort tid efter sur igen, da der er en anden en der også skal finde ud af det som så skuggede lidt for kvinden. 

I mine øjne er alt dette respektløst overfor sine med mennesker. Hvis man har en dårlig dag er det ikke menningen at det skal gå ud over alle andre omkring en. Tag det roligt træk vejret. Verdenen går ikke under fordi du ikke når dit tog, der kommer et om lidt alligevel.

Jeg sagde en gang til en "mit liv er for kort til at løbe efter toget" han grinte af mig og sagde "mit liv er for kort til at misse toget" 
I mine øjne er livet for kort til at stesse efter et tog. Vi lever i en verden hvor der kommer et nyt inden for 10-30 minutter. Se hvad der er foran dig nå rdu går på gaden. Smil til folk. Sig godmorgen til det buschauffør der blev forsinket pga vejarbejde, som er blevet lidt stresset. Gør dit for at holde dig selv glad, og gøre andre glade.


Behandl andre som du vil behandles

Ingen kommentarer:

Send en kommentar