søndag den 8. december 2013

Min fremtid?

"Hvad vil du være når du bliver voksen?"

Det spørgsmål har altid ændret sit svar.
Stewardesse, skuespiller, danselærer, frisør, pædagog, sanger, stylist, matematik lærer... Listen er lang... Men nu står jeg og skal bruge et svar, jeg vil høre resten af mit liv, og jeg skal snart havet fundet det. Problemet er bare, at kunne bestemme sig for et enkelt svar, resten af sit liv. (Lige nu kan jeg ikke lade være med at kigge på den streg der venter på at man skriver mere.. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare mig selv ordentligt)

Stewardesse ville jeg ikke kunne klare. At være væk så lange af gangen, nej tak.
Skuespiller har jeg aldrig gået nok op i.
Danselære kan min krop ikke klare.
Frisør kan jeg ikke med min ryg.
Pædagogen brænder jeg ikke nok for.
Sanger. Ja det er vel en hver piges drøm efterhånden.
Stylist uddannelsen koster penge. Penge jeg ikke har.
Og til sidst, matematik læren. en uddannelse der tager 7 år. Et job, jeg ikke tror jeg ville kunne klare med så mange larmende børn....

Jeg har prøvet forskellige uddannelser indtil videre og intet af det var virkelig fangende..
Til januar skulle jeg starte på Web-integrator uddannelsen på Roskilde Teknisk Skole. Men de lyver inde på ug.dk, så nu har jeg slet ikke lyst til at starte der. For ikke at tale om at der er 2 timers transport hver vej. Jeg får dårligt nok lavet noget her hjemme som det ser ud nu, men hvis jeg starter der ude er jeg sikker på at jeg ikke får lavet noget som helst. Jeg vil være for træt hvis jeg har haft transport og skal fra kl. 5:30 til 17.

Jeg ved ikke hvad jeg skal lave i fremtiden. Ikke engang en uddannelses vejleder kan hjælpe mig. Hvad skal jeg gøre med min fremtid? Sidde i kassen i kvickly? Være hjemmegående husmor der ikke laver andet en at se tv hele dagen?

Hvad skal der dog blive af mig i fremtiden....

2 kommentarer:

  1. http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/kropogstil/kosmetiker.aspx

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak anonyme, men jeg har været inde på frisørskolen, da jeg gik på HG, hvor vi så lidt om hvad de lavede inde hos kosmetologerne. Jeg må ikke give massage på grund af mine dårlige fingerled og så er jeg allergisk overfor frugtsyre om mandler og de er det de bruger allermest af. Så det kan jeg desværre heller ikke :-(

      Slet